دسته‌بندی نشده

دستگاه لیزر تیتانیوم برای چه کسانی مناسب است؟

دستگاه لیزر تیتانیوم

از بین بردن موهای زائد دغدغه بسیاری از افراد است. روش های سنتی اصلاح مانند تیغ زدن، اپیلاسیون و … موقتی بوده و نیاز به تکرار مداوم دارند. لیزر موهای زائد به عنوان یک روش نوین، با هدف قرار دادن فولیکول های مو، به کاهش دائمی رشد مو کمک می کند. دستگاه لیزر تیتانیوم یکی از انواع پیشرفته لیزر موهای زائد است که با بهره مندی از فناوری Nd:YAG، نتایج قابل قبولی ارائه می دهد. اما این دستگاه برای چه کسانی مناسب است؟ در ادامه به بررسی این موضوع و مزایای لیزر تیتانیوم خواهیم پرداخت.

دستگاه لیزر تیتانیوم برای چه پوستی مناسب است؟

دستگاه لیزر تیتانیوم، به عنوان یک پیشگام در عرصه رفع موهای زائد، با تاباندن نور لیزر به فولیکول مو، ریشه آنها را تضعیف و از بین می برد. این دستگاه به دلیل برخورداری از طول موج های مختلف، طیف وسیعی از رنگ پوست را پوشش می دهد و در مقایسه با برخی لیزرهای دیگر، برای افراد با پوست های تیره تر نیز مناسب تر است. قابلیت استفاده از لیزر تیتانیوم برای پوست های مختلف، مرهون طول موج بلندتر Nd:YAG آن است که امکان نفوذ به عمق بیشتر پوست را فراهم می کند. این ویژگی، لیزر تیتانیوم را به گزینه ای ایده آل برای افراد با رنگ پوست روشن تا تیره (با احتیاط بیشتر) تبدیل می کند. اما بهترین کاندیداهای برای لیزر تیتانیوم دارای ویژگی های زیر هستند:

  • پوست روشن:به طور کلی، لیزر تیتانیوم بهترین نتایج را برای افرادی با پوست روشن و موی تیره به ارمغان می آورد. تضاد بالای رنگ پوست و مو، جذب انرژی لیزر توسط فولیکول های مو را افزایش می دهد و به دستیابی به نتایج مطلوب تر کمک می کند.
  • موی ضخیم و تیره:لیزر تیتانیوم برای افرادی که موهای ضخیم و تیره دارند، بسیار موثر است. در مقابل، موهای بور، قرمز و کرکی ممکن است به خوبی به این نوع لیزر پاسخ ندهند.
  • سابقه پزشکی مناسب:در صورتی که سابقه بیماری های پوستی مانند زخم های باز، عفونت های فعال یا مصرف برخی داروها را دارید، قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر تیتانیوم

افرادی که نباید از لیزر تیتانیوم استفاده کنند

علاوه بر توجه به نوع پوست لازم است بدانید برخی از افراد نباید از این لیزر استفاده کنند:

  • افراد باردار و شیرده: تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی می تواند بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیر گذاشته و حتی منجر به بروز عوارض جانبی غیرمنتظره شود. به همین دلیل، توصیه می شود لیزر تیتانیوم را تا پایان دوره شیردهی به تعویق انداخته و حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • افراد دارای بیماری های پوستی: بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، ویتیلیگو و لوپوس می توانند در اثر لیزر تیتانیوم تشدید شوند. در صورت ابتلا به هرگونه بیماری پوستی، حتما قبل از اقدام به لیزر، با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید.
  • مصرف کنندگان داروهای خاص: برخی از داروها نظیر داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) و داروهای حساس کننده به نور (Photosensitizing medications) می توانند تداخل دارویی با لیزر تیتانیوم ایجاد کرده و خطر بروز عوارض جانبی را افزایش دهند. لیستی از داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک متخصص قرار دهید.
  • افراد با سابقه تبخال: اگر سابقه ابتلا به تبخال دارید، احتمال فعال شدن ویروس تبخال در ناحیه تحت درمان با لیزر تیتانیوم وجود دارد. برای کاهش این ریسک، پزشک متخصص ممکن است داروهای ضد ویروسی تجویز نماید.
  • افراد با پوست برنزه یا آفتاب سوخته: پوست برنزه یا آفتاب سوخته، دارای ملانین بیشتری است که می تواند جذب انرژی لیزر را افزایش داده و منجر به سوختگی پوست شود. توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از لیزر تیتانیوم از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کرده و از برنزه کردن خودداری نمایید.
  • افراد دارای سابقه زخم های کلوئیدی: در صورت داشتن سابقه ایجاد اسکارهای کلوئیدی (گوشت اضافه)، احتمال تشدید این عارضه در اثر لیزر تیتانیوم وجود دارد. پزشک متخصص می تواند با انجام تست لیزر در ناحیه کوچکی از پوست، احتمال بروز اسکار را بررسی نماید.
  • افراد دارای تاتو یا خالکوبی در ناحیه تحت درمان: لیزر تیتانیوم می تواند رنگدانه های موجود در تاتو را هدف قرار داده و باعث تغییر رنگ یا محو شدن آن شود. در صورت تمایل به لیزر موهای زائد در ناحیه تاتو، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • افراد دارای عفونت های پوستی: انجام لیزر تیتانیوم بر روی پوست دارای عفونت می تواند منجر به گسترش عفونت شود. لازم است قبل از لیزر، نسبت به درمان کامل هرگونه عفونت پوستی اقدام نمایید.
  • افراد دارای اختلالات سیستم ایمنی: افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت پس از لیزر تیتانیوم قرار دارند. در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینه ای که سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • افراد زیر سن بلوغ: سیستم هورمونی بدن تا سن بلوغ به طور کامل تکامل نمی یابد. انجام لیزر تیتانیوم در سنین پایین می تواند نتایج دائمی نداشته باشد و با رشد بدن، مجددا شاهد رویش موها باشیم.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر تیتانیوم

برای دستیابی به بهترین نتیجه و کاهش عوارض جانبی، رعایت نکات زیر قبل و بعد از لیزر تیتانیوم ضروری است:

  • قبل از درمان:از برنزه کردن و مصرف داروهای حساس به نور خودداری کنید. همچنین، ناحیه تحت درمان را حداقل یک روز قبل از لیزر، شیو کنید.
  • بعد از درمان:از کمپرس سرد برای کاهش التهاب احتمالی استفاده کنید. از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید و از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده نمایید.

سخن پایانی

دستگاه لیزر تیتانیوم یک روش ایمن و موثر برای رفع موهای زائد در افراد با انواع پوستی روشن تا کمی تیره به شمار می رود. با این حال، برای اطمینان از اینکه لیزر تیتانیوم برای شما مناسب است، مشاوره با یک پزشک متخصص پوست ضروری است. پزشک متخصص پوست شما را معاینه کرده و بر اساس نوع پوست و موی شما، بهترین روش درمانی را پیشنهاد می دهد.

بیشتر بخوانید:

جوابدهی دستگاه لیزر تیتانیوم: آیا لیزر تیتانیوم برای شما تاثیرگذار است؟

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت: مقایسه کامل

مقایسه دستگاه لیزر اشنایدر پلاس و تیتانیوم: کدام یک بهتر است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =