دسته‌بندی نشده

مقایسه دستگاه لیزر موهای زائد تماسی و غیر تماسی

این روزها افراد زیادی با توجه به نیاز های خود علاقه مند به دریافت خدمات از کلینیک های زیبایی هستند که حذف موهای زائد از روی پوست بدن یکی از این خدمات است که توسط دستگاه لیزر موهای زائد انجام میشود.
اما کدام دستگاه لیزر بهتر است؟ به همین دلیل در این مقاله میخواهیم تا راجع به دستگاه های لیزر موهای زائد بیشتر بگوییم و دستگاه لیزر تماسی و دستگاه لیزر غیر تماسی را با یکدیگر مقایسه کنیم.
دستگاه های لیزر تماسی به دستگاه های لیزر الکساندرایت و دستگاه های لیزر غیر تماسی به دستگاه های لیزر دایود نیز شناخته می شوند.
در حال حاضر حذف موهای زائد از روی پوست بدن توسط 3 تکنولوژی مختلف انجادستگاه به این 3 دستگاه عبارتند از دستگاه لیزر shr، دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود.
در حال حاضر حذف موهای زائد از روی پوست توسط 3 دستگاه انجام میشود که این 3 دستگاه عبارتند از :
1.دستگاه لیزر shr
2.دستگاه لیزر الکساندرایت(غیر تماسی)
3.دستگاه لیزر دایود(تماسی)
در میان این 3 دستگاه استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت (غیر تماسی) و دستگاه لیزر دایود (تماسی) رایج تر می باشد و استفاده از آنها در میان عموم مردم از استقبال بیشتری برخوردار است.

دستگاه لیزر الکساندرایت (غیر تماسی)

دستگاه لیزر الکساندرایت توسط مهندسین آمریکایی ساخته شد و برای بار اول توسط شرکت کندلا به بازار عرضه گردید. دستگاه لیزر الکساندرایت قادر است تا با طول موج 755 نانومتر کار کند و با نفوذ در عمق و ریشه فولیکول به راحتی موهای زائد را از منطقه مورد نظر حذف نماید.
در برخی از دستگاه های الکساندرایت طول موج 1064 نانومتر هم به کار میرود که برای تایپ پوستی تیره تاثیر چندانی دارد. گفتنی است که این دستگاه لیزر برای انواع تایپ ها و رنگ های پوستی مناسب است و بیشترین تاثیر را بر روی تایپ پوستی 1-2-4-6 میگذارد و مراجعه کنندگان می توانند تنها با 6 الی 8 جلسه مراجعه به کلینیک های زیبایی موهای زائد بر روی بدنشان را حذف نمایند. همچنین همانطور که پیشتر گفته شد دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه لیزر غیر تماسی است و چون سطح آن برخورد کمی با سطح پوست دارد و توسط پروپ های هرفرد مصرف فاصله ای بین هندپیس و پوست ایجاد میشود و به دلیل وجود ایر کولینگ استفاده از آن مقداری درد یا سوزش را در نواحی ایجاد می کند.

و این در حالی است که در سایر دستگاه های لیزر موهای زائد (دستگاه های لیزر دایود) هندپیس در تماس مستقیم با بدن قرار دارد و کاملا به سطح پوست متصل میشود که همین امر سبب میشود در صورت کیفیت بالای کولینگ دستگاه میزان درد و سوزش تا حد چشمگیری کاهش یابد و یا حتی به صفر برسد.

ایر کولینگ در دستگاه های لیزر الکساندرایت (غیر تماسی) گفتنی است که ایر کولینگ یک دستگاه جانبی است که به دستگاه لیزر متصل می شود و در حین کار می تواند سرمای نسبتا مناسبی را به غشای پوست وارد نما شایان ذکر است که ایرکولینگ Air Cooling دیگر مزیت دستگاه لیزر الکساندرایت به عنوان یک دستگاه لیزر تماسی است. گفتنی است که کولینگ یک دستگاه جانبی است که به دستگاه لیزر متصل می شود و در حین کار می تواند سرمای مناسبی را به غشای پوست وارد نماید. انجام این فرایند در نهایت باعث می شود تا مراجعه کننده در حین کار درد و سوزش کمی را احساس نماید. دستگاه لیزر الکساندرایت توسط شرکت های معتبری چون کندلا، نابلکس، دئوتو و… به بازار عرضه می گردد.

دستگاه لیزر تماسی (دایود)

دستگاه لیزر دایود سه دسته بندی دارد که از این میان می توان به مدل های سه طول موج، دو طول موج و تک طول موج اشاره کرد.
دستگاه لیزر دایود قادر است که 3 طول موج معادل با 755 نانومتر (الکس) / 808 نانومتر (دایود) /1064 نانومتر (اندیگ) را ایجاد کند که برای تمام تایپ ها و رنگ های پوستی و مویی مناسب است و مراجعه کنندگان می توانند با کمترین جلسات مراجعه به کلینیک های زیبایی موهای زائد بر روی بدنشان را حذف نمایند.
همچنین باید گفت که دستگاه لیزر دایود در دو مدل دو هندپیس و تک هندپیس موجود است.

 

 

تفاوت تعداد جلسات و جوابدهی در دستگاه های لیزر تماسی و غیر تماسی

درمورد بررسی جوابدهی دستگاه لیزر تماسی و غیرتماسی می‌توان گفت دستگاه لیزر تماسی با توجه به اینکه طول موج دقیق تری را تولید میکند، میتواند جوابدهی بهتری داشته باشند؛ اما دلیل اصلی محبوبیت دستگاه لیزر غیرتماسی داشتن سری یه بار مصرف و شخصی سازی آن است. چون در دستگاه لیزر غیرتماسی برای هر مراجعه کننده سری یکبار مصرف استفاده شده این درحالی است که در دستگاه لیزر تماسی سر هندپیس ثابت و غیرقابل تعویض است.
البته باید توجه کرد این به معنای غیربهداشتی بودن آن نیست و بعد از مراجعه کننده سر هندپیس با الکل ضدعفونی میشود و با سلفون کاملا پوشیده میشود.

طول دوره درمان بیشتر از آن که به دستگاه لیزر تماسی یا غیر تماسی بستگی داشته باشد به خود مراجعه کننده بستگی دارد بسیاری از ویژگی های مراجعه کننده به طور مستقیم در تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر تاثیر گذار است. ویژگی هایی مثل رنگ پوست، رنگ و ضخامت مو، نوع مو، وراثت و … قیمت دستگاه های لیزر غیر تماسی به دلیل تکنولوژی پیچیده ای که دارند بسیار بالا است که علی‌رغم قیمت بالای دستگاه های لیزر غیرتماسی در بسیاری از مواقع طول دوره درمان با دستگاه های لیزر دایود کمتر بوده و مراجعه کننده شما خوشنود تر خواهد بود. ولی مطالب گفته شده دلیل بر این نیست که هر دستگاه لیزر دایود و هر دستگاه لیزر الکساندرایتی ‌مناسب می باشد و با استفاده از این دستگاه ها قطعا بهترین نتیجه را خواهید گرفت چراکه به برند و اعتبار دستگاه های لیزر باید دقت ویژه ای داشت.

چرا در دستگاه های لیزر دایود (تماسی) از ژل استفاده میشود؟

معمولا در فرایند لیزر موهای زائد بدن با دستگاه های دایود یا تماسی از ژل استفاده می کنند. دلیل آن است که ژل درد و سوزش را به میزان محسوسی کم می کند و همچنین از التهاب و تورم جلوگیری به عمل می آورد از سوی دیگر ژل به خنک شدن بدن کمک می کند و باعث می شود تا فرد گرمای ایجاد شده توسط دستگاه را احساس نکند. در کنار کاهش درد وسوزش حین لیزر موهای زائد ، ژل کمک می کند تا هندپیس به راحتی روی پوست حرکت کند و تایم لیزر کوتاه تر شود. در همین زمینه گفتنی است که دستگاه های لیزر الکساندرایت به دلیل برخورداری از سیستم کولینگ متفاوت و همچنین عدم نیاز به تماس مستقیم با پوست، یک دستگاه لیزر بدون نیاز به ژل می باشد و میزان درد و سوزش در دستگاه های لیزر غیر تماسی تا حدی به چشم میخورد.

چرا دستگاه لیزر دایود(تماسی)در ایران پرطرفدارتر است؟

دستگاه لیزر موهای زائد دایود ویژگی های متعددی دارد که از این میان می توان به قیمت مناسب، کارایی ایده آل، بهره گیری از 3 طیف موج 755 نانومتر (الکس) ، 808 نانومتر (دایود) ، 1064 نانومتر (اندیگ) ، جواب دهی عالی بر روی تمام تایپ های پوستی و مویی مردم آسیا و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که وجود این ویژگی ها در نهایت باعث شده تا پزشکان و متخصصان پوست ایرانی به استفاده از آن رغبت نشان دهند.

جمع بندی کلی

-در حال حاضر حذف موهای زائد از روی پوست توسط 3 دستگاه به انجام می رسد. این 3 دستگاه عبارتند از دستگاه لیزر shr، دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود.
-در میان این 3 دستگاه استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود رایج تر می باشد.
دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه لیزر غیر تماسی است و چون حین لیزر با سطح پوست برخورد ندارد و همچنین به دلیل استفاده از سیستم کولینگ aircooling در دستگاه های لیزر الکساندرایت درد و سوزش تا حدی ایجاد می شود.-در دستگاه لیزر دایود حذف مو به شیوه تماسی به انجام می رسد و این بدان معنا است که در زمان کار هندپیس با سطح پوست برخورد می کند و از ژل استفاده می شود ولی چنانچه دستگاه لیزر دایود از برند معتبری مثل اشنایدر پلاس ، تیتانیوم پلاس و … باشد با استفاده از سیستم کولینگ فوق‌العاده، درد و سوزش احساس نمی شود و عملا جزء دستگاه های بدون درد می باشند.

 

مهندس حاجی:
09128983303
09227011074

لینک وب سایت ما www.tglmed.com

و همچنین میتوانید مارا صفحات اینستاگرام با آدرس های

schneider.laser
و

tajhizgostarlaser
و

tajhiz.gostarlaser

دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =